Mama Esther's Save Haven - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu Mama Esther's Save Haven - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu

Mama Esther's Save Haven

Blijf op de hoogte en volg CSW ZA

14 Juli 2014 | Zuid-Afrika, White River

Mama Esther's Save Haven, een kindertehuis wat we vandaag bezocht hebben, gelegen in een sloppenwijk. Bij aankomst werden we warm ontvangen door Mama Esther. Ze vertelde verschillende verhalen over de achtergronden van sommige weeskinderen. Vervolgens hebben alle kinderen verschillende liedjes voor ons gezongen, het klonk prachtig. Daarna heeft Mama Esther ons het kindertehuis laten zien. Vervolgens zijn we naar buiten gegaan, waar we met de kinderen hebben gespeeld, waar we spulletjes hebben uitgedeeld en o.a. de kinderen hebben leren loomen. Ook viel het vouwen van vouwblaadjes erg in de smaak.
Ook heeft er een deel van de groep gewerkt aan de Bibliotheek. Deze hebben ze gesorteerd en opgeruimd.
Nadat we gigantisch veel kleren, voedsel, speelgoed en schoolspulletjes uit gedeeld en achtergelaten hadden, hebben we weer afscheid moeten nemen, wat elke keer moeilijk blijft.

Vervolgens hebben we menu's voor de Hike van vrijdag samengesteld, waar we ook boodschappen voor gedaan hebben.

• 14 Juli 2014 - 21:10

Elena Maranus:

Wat een heftig dagje moet dat geweest zijn. Leuk en fijn om iedere dag te lezen wat jullie gedaan hebben.
    Respect hoor!!!

Groetjes Elena

• 14 Juli 2014 - 21:13

Elena Maranus:

Ik weet het, ben een beetje ongeduldig..maar...ik ben zo benieuwd naar foto's. Die staan nog niet op jullie blog. Als ik te ongeduldig ben ....sorry!!

Groetjes Elena

• 14 Juli 2014 - 21:22

Marja Van Driel:

Dit zal wel een indrukwekkende dag geweest zijn... ik kan me voorstellen dat je jezelf dan rijk voelt als je zo bij de sloppenwijk bent en echt met de kinderen optrekt. Fijn dat jullie er konden zijn, en fijn voor ons om jullie belevenissen zo te kunnen volgen.

Groetjes Gert en Marja

• 14 Juli 2014 - 22:28

CSW ZA Vd Perre:

Lieve allemaal,

Wat een indrukken zullen jullie opgedaan hebben. Maar wat mooi dat jullie dan toch wat terug kunnen doen. In onze ogen maar kleine dingen... maar voor alle kindjes van grote waarde. Jullie mogen trots zijn op jullie zelf!

We zien weer uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes,
    Adrie en Simone

• 15 Juli 2014 - 13:52

Carolien Witvoet:

Hey suus,
    Wat leuk dat ze nu in Afrika ook aan het loomen zijn. Heel veel suc6 met alles en nutuurlijk veel plezier. X en groetjes carolien

CSW ZA

Wij zijn Elina, Sterre, Julia, Fleur, Lyan, Bo, Suzanne, Madelief, Ashanti, Anne, Isabel, Nienke, Liz, Jeanette en Sylvia. Wij vertrekken op 11 juli 2014 naar Zuid-Afrika voor twee weken om daar onze handen uit de mouwen te steken. We zullen onder andere helpen bij een van de S.O.S. Kinderdorpen. Via deze website zullen wij verslagen van onze reis delen met het thuisfront.

Actief sinds 14 Juni 2014