Hike & Kwa Madwala - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu Hike & Kwa Madwala - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu

Hike & Kwa Madwala

Blijf op de hoogte en volg CSW ZA

22 Juli 2014 | Zuid-Afrika, White River

Hallo allemaal,

Na een tijdje geen wifi zijn we er weer even. We zijn nu in kwa madwala, dat is een afgebakend natuurgebied met wilde dieren, kleiner dan het kruger park.

Vrijdag zijn we in de ochtend naar Nelspruit Community Forum geweest, een daklozen centrum, en daar hebben we voor ongeveer 50 daklozen ontbijt gemaakt. Dat was even stressen want we waren verdwaald en kwamen daar dus later dan geplant aan. Gelukkig is alles goed afgelopen en vonden ze het ontbijt heel erg lekker, dat geeft ons ook een goed gevoel.

Daarna hebben we afscheid genomen van de afrikaanse deelnemers, wat heel jammer was, en zijn we terug gegaan naar uplands college. We hebben onze backpacks ingepakt en naar de kaapsche hoop gereden. Daar zijn we gestart met onze hike die 3 dagen duurde.

De 1e dag liepen we 7 kilometer en hebben we naast een prachtig uitzicht ook bavianen en een waterval gezien. We waren bijna verdwaald maar we hebben uiteindelijk ons hutje gevonden. We sliepen in een oude treincoupé, sommigen vonden dat leuk, sommigen wat minder.

De 2e dag was de grote tocht. We liepen bijna 16 kilometer, wat redelijk zwaar was omdat we door de bergen liepen. In het totaal zijn we 9 uur onderweg geweest. Rond 5 uur kwamen we aan bij een schattig huisje en hebben we 's avonds rond het kampvuur gezeten.

Dag 3, de laatste hike dag liepen we terug naar ons
start punt. We waren maar 3 uurtjes onderweg en we hebben 8 kilometer gelopen.
Toen hebben we gechillt in het gras en een uurtje later zijn we naar de kaapsche hoop gereden waar we die nacht zouden overnachten. Het was een ontzettend schattig huisje met een prachtig uitzicht. 'S avonds aten we hutspot!!

Gisteren (maandag) mochten we uitslapen en zijn we rond 11 uur vertrokken naar de sudwala caves. Dat was een erg mooie grot. Toen we klaar waren had Janine een verassing voor ons; vlak bij zat namelijk een fishspa, je mag dan een half uur met je voeten in een bak met knabbelvisjes zitten, die je voeten heerlijk zacht maken. Daarna zijn we naar onze huidige lokatie gereden, waar we vanacht in tentjes hebben geslapen. We zijn 's avonds nog op een avondsafari geweest, in het donker. We hebben neushoorns van heel dichtbij gezien, een prachtige ervaring. We missen alleen de leeuwen en luipaarden nog op ons lijstje.

Vanochtend ging de wekker al vroeg, om 7 uur vertrokken we namelijk op een ochtendwandeling door het park, met eem begeider met een geweer! We waren net een beetje wakker aan het worden toen er werd geroepen dat we naar buiten moesten komen. Er stonden namelijk zebra's net naast de
Omheining! Super mooi! Vervolgens zagen we twee olianten aan de andere kant van onze verblijf plaats achter het hek.

Daarna zijn we op onze ochtend wandeling gegaan. We hebben krokodillen en nijlpaarden gezien!

Toen we terug kwamen hebben we ontbeten en zijn we naar 2 tamme olifanten gegaan. We hebben 2 spelletjes gespeeld en geknuffeld. Straks gaan we paardrijden door het park, wie weet komen we nu wel een leeuw tegen.

We weten niet wanneer we weer wifi hebben, maar met dit bericht bent u hopelijk wel weer even zoet, ha ha!

Tot de volgende keer!

• 22 Juli 2014 - 12:44

Gert Van Driel:

Leuk om jullie verslag te lezen en te zien dat jullie weer 'in de lucht' zijn.
    We hebben jullie wel gemist hoor dit weekend. Wat een leuke ervaringen allemaal en wat zien jullie veel moois. Ik hoop maar dat jullie GEEN leeuw tegenkomen als jullie gaan paardrijden.:)
    Geniet maar lekker van deze dagen.

• 22 Juli 2014 - 12:48

Lucienne Verhage:

Tjee, wat moet dat prachtig zijn om die beesten van zo dichtbij te zien! Mooi om jullie verhalen te lezen en in gedachten mee te reizen.
    Heel veel plezier nog verder Ashanti en de rest.
    lieve groet, tante Lucienne

• 22 Juli 2014 - 14:07

Ab En Coby Sturm:

Hallo meiden, wat een belevenissen allemaal, jalooers (hihi). Geweldig dat jullie dit allemaal meemaken hoewel ik mn lieve Liz wel heel erg mis. Geniet nog even want het is nu echt aftellen!! Indien ik er niet meer toe kom dit te zeggen wens ik jullie alvast een goede terugreis toe en een behouden thuiskomst!
    Liefs Ab en Coby

• 22 Juli 2014 - 20:04

Leanne Van Rijs:

Wat een mooi verslag! Ben stiekem jaloers op jullie belevenissen ;-)
    Geniet nog van de komende dagen, het thuisfront gaat al stiekem aftellen
    Om jullie weer te zien.... Laten jullie nog weten als jullie lijstje compleet is?
    Lieve groet vanuit Port Zelande, Leanne en Pieter

• 22 Juli 2014 - 20:37

Elena Maranus:

Wow prachtig verslag!! Geweldig allemaal. We zijn zo benieuwd naar al de verhalen. En ook wij tellen af... Weer gerustgesteld wensen we jullie nog fijne dagen en geniet van ieder minuutje! Knuffel voor Bo en groetjes aan alle andere kanjers!