S.O.S. Childrensvillage - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu S.O.S. Childrensvillage - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu

S.O.S. Childrensvillage

Blijf op de hoogte en volg CSW ZA

13 Juli 2014 | Zuid-Afrika, White River

Hoi allemaal,
Vandaag zijn we naar één van de s.o.s kinderdorpen geweest, een super mooie ervaring. We zijn begonnen met spelletjes en activiteiten om de groep te leren kennen. Daarna hebben wij onze handschoenen aangetrokken en de muren van een aantal huizen geschilderd, tijdens het schilderen vertelden de kinderen over hun leven in het dorp. Ook heeft een groep aan de tuintjes bij de huizen gewerkt, onkruid wieden, harken en nieuwe plantjes geplant. Daarnaast hebben de Afrikanen ons spelletjes geleerd en wij hun, onder andere het 'loomen' viel erg in de smaak! De meisjes waren erg blij met hun armbandjes.

Ook de kleine jongetjes hadden het erg naar hun zin. Ze genoten van alle aandacht en deden er dan ook alles aan om dat te krijgen. Bijvoorbeeld door heel schattig voor ons te dansen en allerlei grapjes te maken.

Ook zijn we met kinderen van onze leeftijd omgegaan. We hebben een potje voetbal tegen ze gespeeld en ze maakte ons helemaal in, ook al speelden ze op blote voeten of afgetrapte regenlaarsjes.

Op de terugweg zijn we nog langs een Afrikaanse supermarkt geweest en ontdekt hoe goedkoop Afrika is. Voor een fles cola hoefde je maar 0,50 cent te betalen. De supermarkt leek trouwens erg op de Nederlandse. Ook hebben we bij een kraampje langs de weg mais gekocht, maar dat vond de een lekkerder dan de ander ;-)

'S avonds weer samen gegeten en de finale Duitsland - Argentinië gekeken!

• 14 Juli 2014 - 19:58

Jankees:

zo te lezen heb je het erg naar je zin, geniet ervan en succes met de werkzaamheden daar xxx

• 14 Juli 2014 - 20:35

Catharina:

Na een lange reis gelijk aan de slag.
    Heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en succes met alle werkzaamheden.

• 15 Juli 2014 - 11:07

Eric:

leuk om te lezen dat je van elkaar dingen leert en met elkaar dingen onderneemt.
    veel plezier, en, mocht het nodig zijn, sterkte in de moeilijke momentjes.
    in ieder geval een levensveranderende ervaring!

CSW ZA

Wij zijn Elina, Sterre, Julia, Fleur, Lyan, Bo, Suzanne, Madelief, Ashanti, Anne, Isabel, Nienke, Liz, Jeanette en Sylvia. Wij vertrekken op 11 juli 2014 naar Zuid-Afrika voor twee weken om daar onze handen uit de mouwen te steken. We zullen onder andere helpen bij een van de S.O.S. Kinderdorpen. Via deze website zullen wij verslagen van onze reis delen met het thuisfront.

Actief sinds 14 Juni 2014