Programma bekend! - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu Programma bekend! - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van CSW ZA Perre - WaarBenJij.nu

Programma bekend!

Blijf op de hoogte en volg CSW ZA

29 Juni 2014 | Nederland, Middelburg

Hoi allemaal,
het is bijna zo ver. Over iets meer dan een week vertrekken we naar Zuid-Afrika! Het programma van wat we daar allemaal gaan doen heeft lang op zich laten wachten, maar inmiddels hebben we het ontvangen. Om het nu allemaal zo zwart op wit te zien staan maakt het nog spannender! We hebben er ontzettend veel zin in. Hieronder ziet u wat we allemaal zullen gaan doen in onze tijd in ZA:

- SOS Village in Kamagugu: painting of two houses, playing with the children, setting up vegetable gardens.

- Phumlani Children’s Home just outside White River: Assistance with setting up library, playing with youngsters.

- Project with Penreach: The group will be making cabinets at Penryn College for use in schools.

- Barberton correctional centre: the group will visit the prison and play hand ball against the inmates. They will also do a joint service project. The inmates will work with them at some projects.

- Nelson Mandela Day: On 18 July the group will prepare breakfast for 70 homeless people at Nelspruit Community Forum (NCF) from 08h00 – 09h00. Then the group will prepare breakfast for about 30 business people to whom NCF will try obtain support from for the work they do.

- Hike: After doing the Nelson Mandela Day activity on 18 July, the group will go to Kaapschehoop for a 3 day hike. I will send a separate e-mail with info on the hike.

- Sightseeing: After the hike, we will do more sightseeing around Nelspruit and plan to visit the Sudwalla caves.

- Youth Forum: On 23 July, The President’s Award is organising a Youth Forum for 100 participants from Nelspruit (now called Mbombela). It is our first Youth Forum in Mbombela and it will be great to have the Dutch participants there as well. We will have a Dutch participant reflect on their experiences in SA and the Dutch will be able to see/hear more about our work in the region. We have invited the British High Commissioner and President to the event.

- Soweto: The group will spend a day in Soweto where we visit the Hector
Peterson Museum, Mandela House in Vilakazi Street.

- Visit Dutch Embassy: On Friday, 25 July, the group will visit the Dutch Embassy in Pretoria. It is a meaningful session reflecting on their experiences and understanding what the Embassy does in SA.

Wij zijn al aan het aftellen, u zult waarschijnlijk weer iets van ons horen als we veilig in Afrika aangekomen zijn.

Groetjes van ons allemaal

• 10 Juli 2014 - 19:54

Lucienne :

Een hele goede reis stoere vrijwilligers... Ik kom jullie morgen nog even uitzwaaien op t station en daarna hoop ik van jullie verhalen te genieten via deze blog!
    Lieve groet, Lucienne

• 10 Juli 2014 - 21:34

Jacinta En Bart:

Hallo csw-reizigers,

Wat wordt dat een avontuur. Een goede reis en veel leuke, leerzame en mooie momenten met elkaar en met de Zuid-Afrikaanse mensen. Geniet ervan ! We volgen jullie via dit blog!

Jacinta en Bart,
    Ouders van Madelief

• 10 Juli 2014 - 23:22

Adrie En Simone:

Hallo allemaal,

Alles ingepakt, iedereen is er klaar voor...
    We wensen jullie allemaal een onvergetelijke reis! Geniet van deze ervaring in Zuid-Afrika.

Heel veel plezier!

Adrie en Simone, ouders van Elina

• 11 Juli 2014 - 09:14

Jan Adriaanse:

Een goede reis gewenst en een waardevolle ervaring.
    Ik zie uit naar jullie reactie,s.Veel plezier

• 11 Juli 2014 - 12:14

Frank Bijleveld:

Beste ouders,

Vanmorgen hebben wij alle kinderen met begeleiders uitgezwaaid op station Middelburg.

De vraag kwam of we als ouders een whatsapp groep kunnen aanmaken om de verhalen die we persoonlijk krijgen met elkaar te delen. Je mag natuurlijk ook je eigen ervaring/gevoel delen met de groep.

Mij is gevraagd deze aan te maken. Vinden jullie het leuk om onderdeel van deze groep te worden stuur mij dan op onderstaand mob.nummer een whatsapp met je eigen naam + naam van je kind. Willen beide ouders onderdeel zijn van de groep dan zie ik 2 nummers verschijnen.

Ik hoop dat het duidelijk is en dat we leuke momenten met elkaar kunnen delen.